Włoszczowa, dn. 18 listopada 2018 r.

Związek Harcerstwa Polskiego

Komendant

Hufca Szczekocińsko-Włoszczowskiego

im. Aleksego Dawidowskiego ps. ALEK

we Włoszczowie

 

 

Rozkaz Specjalny L. 1/2018

Druhny i Druhowie!

Z głębokim żalem przyjęliśmy wiadomość, która okryła nas smutkiem, na Wieczną Wartę odszedł w dniu wczorajszym w wieku 89 lat hm. Jerzy Groszek, Komendant Hufca ZHP Włoszczowa im. Stefana Czarnieckiego w latach 1958 – 1968 oraz od marca do września 2002 r.

Wielokrotnie był członkiem Komendy Hufca ZHP Włoszczowa w tym kilkukrotnie zastępcą Komendanta Hufca. Również wielokrotnie pełnił obowiązki komendanta obozów i zgrupowań Hufca ZHP Włoszczowa. W latach 1958 – 1979 był członkiem kadry kursów instruktorskich Hufca ZHP Włoszczowa, a na wielu z nich był komendantem.

Członek Kręgu Instruktorów-Seniorów „Łysica – Hetman” we Włoszczowie i z jego ramienia przewodniczył Radzie Kręgów Instruktorów-Seniorów „Łysica” Kieleckiej Chorągwi ZHP. To również nauczyciel i wychowawca młodzieży, były kierownik internatu i z-ca dyrektora Zespołu Szkół Rolniczych we Włoszczowie (obecnie ZSP nr 2 we Włoszczowie), 1984-1988 radny Rady Narodowej Miasta i Gminy we Włoszczowie.

Druh Jerzy był odznaczony: Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, Złotym Krzyżem Zasługi, Złotym Krzyżem „Za Zasługi dla ZHP”, Odznaką Tysiąclecia, Odznaką „Za Zasługi dla Kielecczyzny”.     

Harcmistrza Jerzego Groszka zapamiętamy przede wszystkim jako sprawnego organizatora, społecznika i krzewiciela tradycji harcerskich w naszym regionie.

Druhny i Druhowie!

1. Zarządzam żałobę w Hufcu ZHP Szczekocińsko-Włoszczowskim, obowiązującą począwszy od dnia dzisiejszego przez najbliższe 7 dni.

2. Na Sztandarach harcerskich i proporcach drużyn polecam zawiesić kir.

3. Na Krzyże Harcerskie polecam nałożyć czarne przepaski.

 

Czuwaj!

 

(-) hm. Cezary Huć

Czuwaj!

Komendant Hufca Szczekocińsko-Włoszczowskiego zachęca wszystkie Drużyny do wzięcia udziału w VII Powiatowym Biegu Niepodległości, który odbędzie się we Włoszczowie w dniu 10 listopada 2018 r. we Włoszczowie.

Wszelkie informacje dostępne są na stronie LGD "Region Włoszczowski" (kliknąć link).

Znajdziecie tam w aktualnościach wszelkie informacje na temat biegu oraz link do rejestracji uczestników, regulamin, zgody oraz trasy biegu.

Szczególnie zachęcamy uczestników biwaku we Włoszczowie (9 - 11.11.2018 r.), aby wzięli udział w Biegu Rodzinnym na dystansie 2 km (można przebiec lub po prostu przejść, przejechać na rolkach lub hulajnodze itp.)

 

Rejestracja uczestników - kliknij TUTAJ !

 

 

 

 

 

 

Wyjazd uczestników II turnusu (11-23.08.2018 r.) na obóz w Międzywodziu

Zbiórka sobota - 11.08.2018 r. - godz. 845

baza TRANS-BUS Cezary Piech,

Włoszczowa, ul. Głowackiego 9 

Po sprawdzeniu obecności przejazd autokarem na dworzec PKP Częstochowa Stradom.
Bardzo prosimy o punktualność, bo autobus nie będzie czekał, musimy zdążyć na pociąg do Szczecina.

 

  Komenda

Hufca ZHP Szczekocińsko-Włoszczowskiego

im. Aleksego Dawidowskiego ps. ALEK 

 

Proponujemy Wam zuchy, druhny i druhowie historię tamtych dni w formie faktów, będziemy dokładać kolejne ważne daty z okresu tych 63 dni chwały i męczeństwa.

1 sierpnia 1944

 godz. 17.00 (godzina „W”)  -  wybuch Powstania Warszawskiego

- Powstańcy zdobyli hotel „Victoria” przy ul. Jasnej – miejsce to wybrano następnie na kwaterę płk. Chruściela „Montera”.

- Żołnierze AK opanowali gmach Towarzystwa Ubezpieczeń „Prudential” (najwyższy wówczas budynek w Warszawie – 68 m wysokości) przy Placu Napoleona (obecnie Plac Powstańców Warszawy); na jego dachu zawieszono polską flagę.

- Do polskiej niewoli trafił mjr Max Dirske, najwyższy stopniem niemiecki oficer przetrzymywany przez powstańców.

2 sierpnia 1944

 - Powstańcy zdobyli Pocztę Główną, Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych, Pałac Krasińskich, fabrykę Monopolu Tytoniowego oraz Elektrownię Warszawską na Powiślu.

- W wyniku ran zmarła Krystyna Krahelska „Danuta” - poetka, autorka jednej z najpopularniejszych piosenek powstańczych "Hej chłopcy, bagnet na broń!".

- Ukazał się pierwszy powstańczy numer pisma AK „Biuletyn Informacyjny”.

3 sierpnia 1944

- Niemieckie bombowce po raz pierwszy od wybuchu powstania zbombardowały Warszawę.

- Powstańcy opanowali Dworzec Pocztowy, Pałace Blanka i Mostowskich oraz Arsenał.

- Komendant Żydowskiej Organizacji Bojowej (ŻOB) Icchak Cukierman wydał odezwę do bojowników żydowskiego ruchu oporu z apelem o wstępowanie w szeregi powstańcze i walkę z Niemcami. „Od trzech dni lud Warszawy prowadzi walkę orężną z okupantem niemieckim. Bój ten jest i naszym bojem (...). Przez bój do zwycięstwa do Polski wolnej, niepodległej, silnej i sprawiedliwej” – głosiła odezwa.

4 sierpnia 1944

- Zarządzenie Komendy Okręgu Warszawa AK wzywające mieszkańców stolicy do budowy barykad.

- Powstańczy sztab dowodzenia opuścił hotel „Victoria” i przeniósł się do budynku PKO przy ul. Jasnej.

- Niemcy zrzucili z samolotów datowane na 2 sierpnia ulotki do żołnierzy AK, wzywające do zaprzestania działań zbrojnych przeciw Niemcom, rzekomo podpisane przez gen. Komorowskiego „Bora”.

- Poległ Krzysztof Kamil Baczyński, poeta, czołowy przedstawiciel tzw. Pokolenia Kolumbów, żołnierz Batalionów AK „Zośka” i „Parasol”.

- Załogi polskich i brytyjskich samolotów dokonały pierwszych zrzutów nad walczącą Warszawą.

5 sierpnia 1944

- Powstańcy zdobyli „Gęsiówkę” – niemiecki obóz koncentracyjny (KL Warschau) przy ul. Gęsiej, uwalniając 348 Żydów.

- Brygada SS dowodzona przez SS-Oberfuehrera Oskara Dirlenwangera zamordowała na Woli około 20 tys. ludzi. W ciągu następnych dni liczba ofiar wzrosła do 40 tys.

- Zakończyła się niemiecko-sowiecka bitwa na przedpolach Pragi.

6 sierpnia 1944

- Rozpoczęła działalność harcerska poczta polowa.

7 sierpnia 1944

- Walki Zgrupowania "Radosław" na cmentarzach kalwińskim i ewangelickim.

8 sierpnia 1944

- Pierwsza audycja powstańczej radiostacji AK „Błyskawica – nadana z gmachu PKO. "Halo, tu mówi +Błyskawica+! Stacja nadawcza Armii Krajowej w Warszawie, na fali 32, 8 oraz 52, 1 m. Duch Warszawy jest wspaniały" - to pierwsze słowa, jakie na falach "Błyskawicy" popłynęły w eter.

11 sierpnia 1944

- Wojska niemieckie opanowały Wolę i Ochotę.

- Odwrót Zgrupowania "Radosław" w kierunku Starego Miasta; z funkcji dowódcy zgrupowania ustąpił ciężko ranny ppłk Jan Mazurkiewicz „Radosław”.

- Powstańcom przyznano pierwsze krzyże Virtuti Militari za udział w walkach z Niemcami.

12 sierpnia 1944

- Niemcy odbili z rąk polskich gmachy Dyrekcji Wodociągów i Kanalizacji, Starostwa Grodzkiego Śródmiejsko-Warszawskiego, a także Wojskowy Instytut Geograficzny, Miejski Instytut Higieny i Dom Turystyczny.

13 sierpnia 1944

- Niemcy zajęli Stawki, co spowodowało zamknięcie pierścienia wokół Starego Miasta.

- Na ul. Kilińskiego przy Podwalu eksplodował niemiecki transporter z ładunkami wybuchowymi, zdobyty przez powstańców; w wyniku eksplozji śmierć poniosło co najmniej 300 osób, wśród nich 67 żołnierzy Batalionu "Gustaw".

- W kinie „Palladium” przy ul. Złotej odbył się dziennikarski pokaz kroniki filmowej „Warszawa walczy”.

14 sierpnia 1944

- Walki o Uniwersytet Warszawski: powstańcy zdobyli transporter opancerzony z Dywizji SS „Wiking”, nazywany „Jasiem” oraz „Szarym Wilkiem”.

- Ewakuacja Szpitala Maltańskiego z ul. Senatorskiej na ul. Zgoda.

15 sierpnia 1944

- Uroczystości w oddziałach powstańczych z okazji Święta Żołnierza Polskiego, obchodzonego na pamiątkę Bitwy Warszawskiej 1920 r.

16 sierpnia 1944

- Komunikat Radia Berlin o zdławieniu polskiego powstania w Warszawie.

- W walkach na Starym Mieście polegli żołnierze AK: Tadeusz Gajcy - poeta, prozaik, krytyk literacki, redaktor konspiracyjnego pisma "Sztuka i Naród", oraz Zdzisław Stroiński - poeta, również związany z pismem "Sztuka i Naród".

17 sierpnia 1944

- Polskie Radio nadało pierwszą słyszalną w Londynie audycję z powstańczej Warszawy.

18 sierpnia 1944

- Wojska niemieckie zajęły Zamek Królewski.

19 sierpnia 1944

- Niemcy opanowali Politechnikę Warszawską.

20 sierpnia 1944

- Po zaciętych walkach powstańcy zdobyli budynek Polskiej Akcyjnej Spółki Telefonicznej (PAST-y) przy ul. Zielnej.

- Oddziały powstańcze wycofały się z Muranowa na Stare Miasto.

21 sierpnia 1944

- Nieudana próba przebicia się oddziałów powstańczych z Kampinosu i Żoliborza na Stare Miasto. W ciągu dwóch dni zaciętych walk (do 22 sierpnia) straty Polaków wyniosły ok. 400 zabitych i rannych.

- Projekcja drugiej kroniki filmowej „Warszawa walczy” w kinie „Palladium”.

22 sierpnia 1944

- Powstańcy zdobyli gmach tzw. Małej PAST-y (podstacji telefonów) przy ul. Piusa XI (obecnie ul. Piękna).

23 sierpnia 1944

- Powstańcy odbili z rąk niemieckich kościół św. Krzyża na Krakowskim Przedmieściu i pobliską Komendę Policji.

- Polskie natarcie na Uniwersytet Warszawski.

25 sierpnia 1944

- Powstańcy opanowali „Cafe Club” przy ul. Nowy Świat.

26 sierpnia 1944

- Sztab Komendy Głównej AK ewakuował się kanałami ze Starego Miasta do Śródmieścia.

27 sierpnia 1944

- Powstańcy zostali wyparci z Katedry św. Jana przy ul. Świętojańskiej. Niemcy wkroczyli również do Szpitala św. Jana Bożego przy ul. Bonifraterskiej.

- Ppłk Mazurkiewicz ponownie objął dowództwo nad Zgrupowaniem AK „Radosław”, zastępując ciężko rannego mjr. Wacława Janaszka „Bolka”.

28 sierpnia 1944

- Niemcy zajęli gmach Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych.

31 sierpnia 1944

- Nieudana próba przebicia się oddziałów powstańczych z Grupy „Północ” AK ze Starego Miasta do Śródmieścia; ok. 300 rannych i zabitych.

2 września 1944

- Kapitulacja sił powstańczych na Starym Mieście – łącznie podczas walk poległo ok. 7 tys. żołnierzy AK, co stanowiło ok. 40 proc. całości strat w powstaniu. Zniszczeniu od niemieckiego pocisku uległa Kolumna Zygmunta III Wazy na Placu Zamkowym.

- Poczta Polowa AK wyemitowała pierwszy powstańczy znaczek, według projektu Stanisława Tomaszewskiego „Miedzy”.

- Powstańcy opanowali gmach Związku Chrześcijańskiej Młodzieży Męskiej (YMCA) przy ul. Konopnickiej.

4 września 1944

- Rozwiązanie Grupy „Północ” AK.

- Ppłk Mazurkiewicz „Radosław” został mianowany dowódcą odcinka Czerniaków.

5 września 1944

- Powstańcy wycofują się z elektrowni na Powiślu.

8 września

- Ewakuacja 5 tys. cywilów z terenów ogarniętych walkami do części Śródmieścia zajmowanej przez Niemców.

10 września

- Natarcie Armii Czerwonej na przedmoście warszawskie.

- Polskie Radio ogłosiło listę 28 niemieckich dowódców, którzy byli odpowiedzialni za zrujnowanie Warszawy. Oprócz gen. von dem Bacha-Zelewskiego znaleźli się na niej m.in. generałowie Rainer Stahel i Heinz Reinefarth.

11 września

- Odezwa gen. von dem Bacha-Zelewskiego do mieszkańców Warszawy, zrzucająca odpowiedzialność za fiasko polsko-niemieckich pertraktacji na dowództwo AK.

13 września

- Niemcy zniszczyli mosty: Poniatowskiego, Kierbedzia, Gdański i Średnicowy.

- Kolejne dwie duże (13 i 17 września) deportacje warszawiaków do Auschwitz. W sumie przewieziono tam 4 tys. osób.

14 września

- Naczelny Wódz Polskich Sił Zbrojnych gen. Kazimierz Sosnkowski awansował płk. Chruściela „Montera” do stopnia generała brygady "za wybitne dowodzenie i przykład osobistego męstwa w walkach o Warszawę".

- Józef Stalin podpisał w Moskwie rozkaz o zdobyciu Pragi.

- W walkach o Pragę zginęło, zostało rannych lub zaginęło 1792 żołnierzy 1. Dywizji Piechoty Ludowego Wojska Polskiego im. Tadeusza Kościuszki.

- Sowieckie zrzuty broni i żywności; samoloty sowieckie odbyły 282 loty nad walczącą stolicą.

- Natarcie wojsk niemieckich na Górny Czerniaków.

15 września

- Pierwsze oddziały 1. Dywizji Piechoty LWP wylądowały na przyczółku czerniakowskim.

16 września

- Początek walk 3. Dywizji Piechoty LWP o przyczółki warszawskie na lewym brzegu Wisły (16-23 września).

- Niemieckie lotnictwo zbombardowało budynek kina „Helgoland”, w którym powstańcy stworzyli obóz dla jeńców niemieckich.

17 września

- Część oddziałów 2. Dywizji Piechoty LWP przedostało się na Żoliborz.

- Nieudane próby nawiązania łączności telefonicznej dowództwa AK ze sztabem Armii Czerwonej.

18 września

- Nad Warszawą pojawiło się ponad 100 amerykańskich samolotów B-17, które dokonały zrzutów.

19 września

- Gen. Komorowski „Bór” w odezwie do powstańców wezwał do dalszego oporu zbrojnego przeciw Niemcom.

20 września

- Kolejne oddziały 2. Dywizji Piechoty LWP przeprawiły się przez Wisłę na przyczółek czerniakowski.

- Dowodzony przez ppłk. Mazurkiewicza „Radosława” oddział ok. 200 powstańców przedostał się kanałami z Czerniakowa na Mokotów.

- Gen. Komorowski „Bór” wydał rozkaz o utworzeniu Warszawskiego Korpusu AK – regularnych oddziałów Wojska Polskiego złożonych z sił powstańczych. Dowódcą korpusu mianowano gen. Chruściela „Montera”.

21 września

- Alianckie lotnictwo dokonało ostatnich zrzutów zaopatrzenia nad Warszawą.

- Walki 6. pułku piechoty LWP z Niemcami na Żoliborzu.

 22 września

- Wydawany przez Niemców w języku polskim „Nowy Kurier Warszawski” napisał: „Zgliszcza i ruiny na ulicach – takie owoce wydawał szaleńczy pomysł generała Bora urządzenia powstania w Warszawie, przypłaconego życiem dziesiątek tysięcy niewinnych ofiar oraz gehenną setek tysięcy uchodźców”.

- Gen. Chruściel „Monter” wysłał do marszałka ZSRS Konstantego Rokossowskiego pismo, w którym zaoferował pomoc wojskową w planowanym sowieckim szturmie na Warszawę.

- Niemcy zdobyli przyczółek czerniakowski, broniony przez powstańców i żołnierzy LWP, mordując następnie ok. 200 rannych.

26 września

- Komendant Obwodu Mokotów AK ppłk Józef Rokicki „Karol” przeprowadził ewakuację swych wojsk z Mokotowa do Śródmieścia. Nie dotarł do niego rozkaz gen. Chruściela „Montera” nakazujący dalszą obronę Mokotowa.

- Niemcy rozstrzelali 98 powstańców, którzy wychodzili z kanału przy ul. Chocimskiej.

27 września

- Kapitulacja oddziałów powstańczych (ok. 2 tys. żołnierzy) na Mokotowie.

28 września

- Pertraktacje polsko-niemieckie w sprawie zakończenia walk w Warszawie.

29 września

- Do KL Stutthof trafił transport 1258 mieszkańców Warszawy i powstańców.

- Na Żoliborzu powstańcy wycofali się z Twierdzy Zmartwychwstanek przy ul. Krasińskiego.

- W bitwie pod Jaktorowem Niemcy rozbili Grupę AK "Kampinos"

30 września

- Prezydent RP na uchodźstwie Władysław Raczkiewicz zwolnił ze stanowiska Naczelnego Wodza PSZ gen. Sosnkowskiego i powołał na to stanowisko gen. Komorowskiego „Bora”.

- Za tłumienie powstania Adolf Hitler nadał dowódcom wojsk niemieckich w Warszawie wysokie odznaczenia wojskowe: gen. von dem Bach-Zelewski i SS-Oberfuehrer Dirlenwanger otrzymali Krzyże Rycerskie Żelaznego Krzyża, a gen. Reinefarth – Liście Dębowe do Krzyża Rycerskiego Żelaznego Krzyża.

- Kapitulacja oddziałów powstańczych na Żoliborzu; do niewoli trafiło 1490 żołnierzy AK.

1 października

- Gen. Komorowski „Bór” zapowiedział na 2 października wszczęcie rozmów kapitulacyjnych z Niemcami.

2 października

- W kwaterze gen. von dem Bacha-Zelewskiego w Ożarowie przedstawiciele Komendy Głównej AK płk Kazimierz Iranek-Osmecki „Jarecki” i ppłk Zygmunt Dobrowolski „Zyndram” podpisali „Układ o zaprzestaniu działań wojennych w Warszawie”, przewidujący przerwanie walki o godz. 21.00 czasu warszawskiego.

- Rozpoczęła działalność komisja łącznikowa (jej organem wykonawczym był tzw. batalion osłonowy złożony z żołnierzy AK), której głównym celem było utrzymanie porządku w mieście oraz zabezpieczenie ewakuacji powstańców i cywilów.

3 października

- Prezydent Raczkiewicz zarządził dwutygodniową żałobę w Polskich Siłach Zbrojnych.

- Gen. Komorowski „Bór” wydał pożegnalny rozkaz do żołnierzy AK. „Z wiarą w ostateczne zwycięstwo naszej słusznej sprawy, z wiarą w Ojczyznę umiłowaną, wielką i szczęśliwą, pozostajemy wszyscy nadal żołnierzami obywatelami Niepodległej Polski, wierni sztandarowi Rzeczypospolitej” – wyjaśnił nowy Naczelny Wódz.

- Mianowanie gen. Leopolda Okulickiego „Kobry” Komendantem Głównym AK.

4 października

- Powstańcze Polskie Radio i radiostacja „Błyskawica” nadały ostatnie audycje.

5 października

- Do niewoli niemieckiej trafiło 11 668 żołnierzy broniących Śródmieścia, a także członkowie naczelnego dowództwa powstania z gen. Komorowskim "Borem" na czele.

 

Na podstawie: https://www.dzieje.pl/aktualnosci/kalendarium-powstania-warszawskiego

 

  

 

                 

               

              Komenda Hufca ZHP Szczekocińsko-Włoszczowskiego informuje wszystkich zakwalifikowanych na turnus obozowy od 23.06. do 5.07.2018 r. oraz ich rodziców o terminach wyjazdów:

Wyjazd wszystkich grup obozowych odbywa się w dniu 23 czerwca 2018 r. (sobota)

  AUTOKAR:

zbiórka wyjazdowa uczestników do godz. 6.00 na ul. Głowackiego 7 we Włoszczowie, baza autokarowa Trans-Bus Włoszczowa

wyjazd godz. 6.00

autobus zatrzymuje się po drodze:

Kurzelów, przystanek autobusowy - godz. 6.20

Gościencin, skrzyżowanie - godz. 6.35

Maluszyn, przystanek autobusowy - godz. 6.40

Silniczka, przystanek autobusowy - godz. 6.45

Żytno, Szkoła Podstawowa - godz. 7.00

Ze względu na czas pracy kierowcy autokaru prosimy o stawienie się na miejsce zbiórki przed planowanym czasem odjazdu.

 

Planowany powrót z obozu - 5 lipca 2018 r. ok. godz. 18.00 

 

    POCIĄG: 

 zbiórka wyjazdowa uczestników godz. 9.00 na ul. Głowackiego 7 we Włoszczowie, baza autokarowa Trans-Bus Włoszczowa

Uczestnicy zostaną przewiezieni na Dworzec PKP Częstochowa Stradom.

Odjazd pociągu z Dworca PKP Częstochowa Stradom o godz. 11.17

 

Planowany powrót z obozu - 5 lipca 2018 r. 

Dworzec PKP Częstochowa Stradom - godz. 16.47 

Ul. Głowackiego 7 we Włoszczowie, baza autokarowa Trans-Bus Włoszczowa - ok. godz. 18.00

 

Po stawieniu się na zbiórkę proszę zgłosić swoje przybycie osobie odpowiedzialnej za grupę w czasie przejazdu.

 

Przypominamy, że każdy uczestnik niezależnie od środka transportu zobowiązany jest do posiadania aktualnej legitymacji szkolnej.

Pesel i pieczęć szkoły potrzebne tylko wtedy jeśli na pierwszej stronie legitymacji nie ma go wpisanego.

 

Komenda Hufca zaprasza na kolejny biwak naszego Hufca. Tym razem zapraszamy do Zespołu Placówek Oświatowych im. Jana Pawła II w Bukowie. 

Gospodarzem hufcowego biwaku będzie 11 Drużyna Harcerska im. ks. phm. Stefana Wincentego Frelichowskiego w Bukowie.

Kilka informacji dodatkowych:

  • Bukowa - osiedle w Gminie Krasocin, stacja kolejowa na trasie Włoszczowa - Kielce
  • z Żelisławic, Czarncy i Włoszczowy można dojechać pociągiem

 

 

Szczegółowe informacje można pobrać TUTAJ !  

 

 

 

 

 

 

Druhny i druhowie drużynowi!

Zuchy, harcerze i instruktorzy!

Jesteśmy w roku obchodów 100-lecia Odzyskania Niepodległości przez Polskę. w 1918 po 123-letniej niewoli pod zaborami uzyskała niepodległość Rzeczpospolita Polska.

Pragnąc ułatwić Wam włączenie się w te obchody i aktywnie pokazać swój patriotyzm i znajomość historii naszej Ojczyzny, Komenda Hufca zaprasza Was do udziału w kampanii programowej, konkursie pod hasłem: "100 LAT NIEPODLEGŁEJ".

Efektem udziału w tej kampanii będzie zdobycie indywidualnej odznaki "100 LAT NIEPODLEGŁEJ". 

Pokażcie Wasz patriotyzm czasu pokoju, realizujcie zadania samodzielnie i w zespołach. 

Szczegółowe informacje o zadaniach i przebiegu kampanii znajdziecie w regulaminie, który można pobrać TUTAJ.

Komenda Hufca ZHP

Hufca Szczekocińsko-Włoszczowskiego

im. Aleksego Dawidowskiego

  

Jeszcze jest możliwość wyjazdu na obóz w Stanicy Obozowej naszego Hufca w Międzywodziu na Wyspie Wolin.

Skorzystać z wypoczynku nad morzem można pobierając kartę kwalifikacyjną uczestnika i oddając wypełnioną w naszym biurze

Włoszczowa, ul. Wiśniowa 23.

Już została ograniczona liczba miejsc, a więc kto pierwszy ten lepszy.  

Oferujemy turnusy:

  • 11.08.2018 - 23.08.2018
  • 16.08.2018 - 26.08.2018

Uwaga: do każdej karty należy pobrać obowiązkowy załącznik do karty kwalifikacyjnej.

Karty wg kategorii i turnusu i złącznik można pobrać klikając TUTAJ !

 

 

 

 

Zuchy!

Druhny i Druhowie!

Od 2 maja 2015 r. Komenda Hufca, wraz z Lokalną Grupą działania "Region Włoszczowski", Domem Kultury we Włoszczowie, OSiR Włoszczowa, ŚODR Modliszewice i Lokalną Organizacją Turystyczną Ziemi Włoszczowskiej, organizuje corocznie "Piknik Europejski". W tym roku również zapraszamy na "Piknik Europejski" na włoszczowski Rynek w dniu 5 maja 2018 r.

Jednym ze stałych elementów tego Pikniku jest "Parada Schumana". Liczymy na to, że w tym roku nie zabraknie członków naszych gromad zuchowych i drużyn harcerskich w tej Paradzie, czy to jako gromada/drużyna prezentująca dany kraj Unii Europejskiej czy w delegacji ze swojej szkoły.

Zapisy do Parady już ruszyły. Można się logować na stronie http://atg.net.pl/zhp/index.php  klikając ten link lub wpisując ten adres w okno adresowe przeglądarki, aby wybrać kraj i zapewnić sobie udział w Paradzie.

Oto zaproszenie skierowane między innymi do Was:

 

Przed logowanie się na podanej stronie zapoznajcie się z regulaminem Parady Tutaj !

Wszystkiego najlepszego z okazji DMB 2018.

Życzenia obejrzyjcie na You Tube:  https://youtu.be/LWyYMNsjZZk

To film o idei tego dnia. 

 

 

W dniach 02 - 04.03.2018 r. w Radkowie odbędzie się biwak Hufca ZHP Szczekicińsko-Wloszczowskiego. 

Wszystkie chętne gromady zuchowe,drużyny harcerski, starszoharceskie i wędrownicze, świetlice podwórkowe i patrole serdecznie zapraszamy. 

Ciebie też nie powinno tutaj zabraknąć zuchno, zuchu, druhno i druhu

Zgłoszenia do 23.02.2018 r.:

telefonicznie: 41 39 41 405 w. 22

mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Zapraszamy!

Komenda Hufca

Regulamin pobierz TUTAJ!

 

W dniach 14 – 16 grudnia 2017 roku 57-osobowa delegacja Hufca ZHP Szczekocińsko-Włoszczowskiego przebywała w Wiedniu, gdzie uczestniczyła w spotkaniu ekumenicznym. W trakcie tego spotkania skautów z całego świata, austriaccy skauci przekazali zebranym ogień Betlejemskiego Światła Pokoju przywieziony przez nich z Betlejem z Groty Narodzenia Pańskiego. Nasza delegacja, jako oficjalna delegacja Związku Harcerstwa Polskiego też odebrała tam ogień. Ogień odbierała druhna Antonina Pytlewska z 10 Drużyny Harcerskiej przy ZPO nr 1 we Włoszczowie.

             

 

 

 

 

 

 

 

W dniu 17 grudnia 2017 roku w Kościele pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny we Włoszczowie przywieziony z Wiednia Betlejemski Ogień harcerze przekazali na ręce celebrującego mszę księdza, a następnie reprezentacje gromad zuchowych i drużyn harcerskich z naszego Hufca oraz prowadzonych przez nas świetlic podwórkowych pobrały go celem zabrania go do swoich środowisk. Zuchy i harcerze uczestniczyli czynnie we Mszy Świętej m. in. wykonując czytania mszalne i odczytując modlitwę wiernych. Na zakończenie Mszy Św. odśpiewana została „Modlitwa Harcerska”.

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po Mszy Św. na placu przed kościołem zawiązany został krąg harcerski wspólnie z uczestnikami Mszy Św. i odśpiewana pieśń „Bratnie słowo…” oraz puszczona w krąg iskierka przyjaźni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Następnie delegacje gromad zuchowych, drużyn harcerskich i świetlic podwórkowych z zaproszonymi gośćmi udały się do sali w Internacie ZSP nr 3 we Włoszczowie celem uczestnictwa Harcerskiej Wigilii Hufcowej. Wszystkich przy wigilijnym stole przywitał Komendant Hufca hm. Cezary Huć. Wśród zaproszonych gości znaleźli się: 91-letni nestor włoszczowskiego harcerstwa hm. Mieczysław  Guździoł, ks. Dziekan Zygmunt Pawlik, wicestarosta włoszczowski Zbigniew Krzysiek oraz wójtowie gmin Secemin i Żytno, przedstawiciele Gminy Włoszczowa, przedstawiciele służb mundurowych – policji i straży pożarnej, a także inni przyjaciele Hufca.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ks. Dziekan poświęcił i pobłogosławił, specjalnie na ten dzień upieczony chleb z symbolem lilijki harcerskiej, który został podzielony na części i przekazany do dzielenia się jak opłatkiem na stoły. Następnie zuchy, harcerze i członkowie świetlic podwórkowych przekazali lampiony z Betlejemskim Światłem Pokoju zaproszonym gościom celem przekazania Światła w swoich środowiskach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kuchnia zaserwowała pierogi i barszczyk, a delegacje środowisk Hufca upieczone przez siebie ciasta. W miłej, serdecznej i wesołej atmosferze przebiegła konsumpcja oraz rozmowy towarzyskie.

Szczęśliwi i radośni uczestnicy spotkania żegnając się obiecywali sobie więcej takich spotkań w gronie przyjaciół oraz obowiązkowy udział w spotkaniu za rok.

 

Relacja TV Włoszczowa pod adresem: https://youtu.be/JsPBqkkAMoY

 
Zdjęcia pochodzą z własnych zasobów oraz ze skadrowanych zrzutów ekranu z relacji video TV Włoszczowa.

 

Druhny i Druhowie!

Przypominamy że w dniu 17.12.2017 r. (niedziela) na Mszy Św. o godz. 1500  w Kościele Parafialnym pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny we Włoszczowie zostanie przekazanie Betlejemskiego Światła.Pokoju przywiezionego przez naszą delegację bezpośrednio z Wiednia.

W ramach spotkania ekumenicznego w dniu 16.12.2017 w stolicy Austrii nasza delegacja otrzyma ogień przywieziony z Betlejem z groty Narodzenia Pańskiego przez skautów austriackich.

Zaproście na tę Mszę Św. swoich najbliższych i znajomych.

Po Mszy Św. na placu kościelnym zawiążemy z uczestnikami przekazania tradycyjny krąg harcerski..

Po tym wszystkim udamy się do Internatu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 (budynek, w którym znajduje się również biuro Hufca) przy ul. Wiśniowej 23,  by uczestniczyć w kolejnej tradycyjnej Wigilii naszego Hufca, która rozpocznie się ok. godz. 1630 .

Parking dla busów i autobusów dostępny obok internatu, wjazd na parkin od ul. Kusocińskiego (naprzeciw Sądu Rejonowego), można też stanąć wzdłuż ulicy ks. bpa. Jaworskiego). 

Przypominam, że w spotkaniu wigilijnym uczestniczą zaproszeni goście i zgłoszone do 10.12.2017 do biura KH delegacje.

CzuwajI

Komenda Hufca

Wyjątek z  Rozkazu Komendanta Hufca L. 10/2017 z dnia  23 października 2017 r.:
 
"1.  Zarządzenia i informacje
1.1.Zarządzenia
1.1.1.  Zwołuję Zjazd Sprawozdawczy Hufca na dzień 18.11.2017 o godzinie
11:00 w Domu Kultury we Włoszczowie przy ulicy Wiśniowej 19."

Przypominamy o tym ważnym dla naszego Hufca wydarzeniu.

Pełną wersję rozkazu, który zawiera też listę osób z czynnym prawem głosu znajdziecie TUTAJ!

Osoby te winny czynnie uczestniczyć w tym wydarzeniu.

Poprawione i uzupełnione sprawozdanie z działalności Hufca za lata 2015-2017 możesz pobrać T U T A J !


O tym wszystkim przypomina i zaprasza na Zjazd:

hm. Roman Kaczmarek

Z-ca Komendanta Hufca

Regulamin obrad Zjazdu

Prządek obrad Zjazdu

 

 

Serdecznie zapraszamy na biwak z okazji obchodów 11 listopada we Włoszczowie w dniach 10-12.11.2017 r. Wszystkie informacje poniżej:

I. Cele biwaku:
• obchody 99-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę,
• zapoznanie uczestników z tradycjami oraz zwyczajami naszego narodu,
• udział w obchodach 11 listopada ,
• propagowanie aktywnych form rekreacji i wypoczynku,
• integracja środowisk harcerskich.

 

II. Ustalenia regulaminowe

1. Uczestnictwo:
• uczestnikami biwaku mogą być zastępy reprezentujące gromady zuchowe oraz
drużyny harcerskie, starszoharcerskie i wędrownicze z terenu działania Hufca a
także zaproszone przez nich drużyny spoza Hufca pod opieką pełnoletniego
opiekuna,
• za dobór uczestników odpowiada opiekun zespołu, który winien zabezpieczyć
sobie zgodę rodziców (prawnych opiekunów) na udział ich dzieci w biwaku,
• za uczestnictwo każdy uczestnik z opłaconymi składkami członkowskimi ZHP
wnosi wpisowe w wysokości 30 zł.
od osoby.

2. Zgłoszenie na biwak:
przesłać do dnia 28 października 2017 r. do Komendy Hufca ZHP SzczekocińskoWłoszczowskiego,
drogą elektroniczną – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
pod nr telefonu: 41 394 14 05

3. Ekwipunek i świadczenia organizatora:
każdy uczestnik musi posiadać:
• sprzęt do noclegu w warunkach polowych (sale lekcyjne),
np. koc (śpiwór) i karimatę (lub inne podłoże do spania),
• zmienne obuwie miękkie (dla higieny i czystości),
• obuwie i ubiór uwzględniający możliwe zmiany pogody,
• osobiste rzeczy niezbędne do utrzymania czystości i higieny osobistej,
• dobry humor i energię do działań.
• apteczkę pierwszej pomocy (niekoniecznie w fachowej torbie
• talerzy, kubek i sztućce,
każdy uczestnik otrzyma:
• miejsce do spania w sali szkolnej lub na korytarzu,
• ciekawy i napięty program biwaku,
• właściwą opiekę Komendy Biwaku.
• każdy zastęp reprezentujący drużynę:

4. Zadania przedbiwakowe:
• Przygotowanie, co najmniej, jednej pieśni patriotycznej do zaprezentowania
na świecowisku (ognisku),
• ciekawą, niesamowitą prezentację swojego zastępu .
• Przebrania tematyczne na „Bal u Marszałka”.

5. Miejsce biwaku:

Zespół Placówek Oświatowych nr1
ul. Partyzantów 24
29-100 Włoszczowa

 

III. Program biwaku:

10.11.2017 – piątek
16.30-17.30 - zakwaterowanie
18.00-19.00 - kolacja
20.00-21.00 - świecowisko
21.30-23.30 – Niespodzianka od Komendy Hufca J
23.55 - pożegnanie dnia
24.00-7.30 - cisza nocna

11.11.2017– sobota
7.30- pobudka
7.35- powitanie dnia
7.45-8.00- toaleta poranna
8.00-9.00- śniadanie
9.30-9.45- musztra
10.00-12.30 -Msza św. i uroczystości niepodległościowe…
13.00 -14.00 gra terenowa „Śladami przeszłości „
14.00-15.00- obiad
15.30-17.30- obchody Dnia Niepodległości w parku lub DK
18.00-19.00-kolacja
19.30- apel
20.30-22.00 -dyskoteka "Bal u Marszałka "
23.00. -Cisza nocna

12.11.2017 – niedziela
7.00 – pobudka,
7.00-7.30 – mycie, porządki w salach,
7.30-08.30 – śniadanie (w turach),
8. 30-9.30 – sprzątanie obiektu, pakowanie sprzętu,
9.30-10.00 – apel pożegnalny,
10.00-10.30 – wyjazd uczestników.

Zapraszamy!
Komenda
Hufca ZHP
Szczekocińsko-Włoszczowskiego
im. Aleksego Dawidowskiego ps. ALEK

 

Na podstawie informacji z Facebook'a

opracowanej przez dh. Sylwię Wargacką

 

 

 

 

 

 

Eliminacje Hufcowe konkursu "Strofy o Ojczyźnie" 2017 odbędą się

dnia 24 października 2017 o godz. 9.00 w Domu Kultury we Włoszczowie.

Zgłoszenia zgodnie z regulaminem konkursu do dnia 17 października 2017 r.

Laureaci eliminacji Hufcowych wezmą udział w finale Chorągwianym w dniu 3 listopada br. o godz. 11:00 w Kielcach.

Regulamin eliminacji konkursowych do pobrania - TUTAJ!

Regulamin finału ogólnopolskiego w Łodzi do pobrania - TUTAJ!

Plakat Hufcowy konkursu do pobrania - TUTAJ!

Plakat ogólnopolskiego finału konkursu do pobrania - TUTAJ!

Logo konkursu do pobrania - TUTAJ!

Przypominamy:

Zbiórka wyborcza III Rejonu Hufców ZHP Chorągwi Kieleckiej, odbędzie się w dniu 30 września 2017r., o godz. 13:00, w sali obrad Urzędu Miasta i Gminy  Szczekociny.

Ze względu na to, że wybierać będziemy naszych delegatów na Zjazd ZHP liczymy na liczny udział osób uprawnionych. Patrz rozkaz Komendanta Hufca ----> tutaj!

Przypominamy o zgłaszaniu chętnych harcerzy i zuchów na wyjazd do Wiednia. Prosimy drużynowych o zgłaszanie liczebności grup z podaniem płci uczestników do 30.09.2017r.

Ze względu na duże zainteresowanie, zgłoszenia po tym terminie nie gwarantują miejsca w tym wydarzeniu Hufca.

Koszt wyjazdu dla każdego uczestnika 400zł. Płatność można rozłożyć na dwie raty:

I rata – 200zł – do 23.10.2017r.

II rata – 200zł – do 23.11,2017r.

 

Komenda Hufca Szczekocińsko-Włoszczowskiego

 

 

Podajemy do wiadomości orientacyjny rozkład przyjazdów dzieci z obozu w Międzywodziu w dniu 27 sierpnia 2017 r. (niedziela):

  1. BLIŻYN - 17:20 - Urząd Gminy w Bliżynie;

  2.  BRODY - 19:30 - Parking obok przejazdu kolejowego;

  3.  KLUCZEWSKO - 16:00 - Urząd Gminy w Kluczewsku;

  4.  KRASOCIN - 15:40 - Urząd Gminy w Krasocinie;

  5. MIRZEC - 18:30 - Urząd Gminy w Mircu;

  6. MOSKORZEW - 17:10 - Plac przy Gminnym Ośrodku Kultury w Chlewicach

  7. RADKÓW - 16:50 - Urząd Gminy w Radkowie;

  8. SECEMIN - 17:30 - Urząd Gminy w Seceminie;

  9. SKARŻYSKO KOŚCIELNE - 18:00 - Urząd Gminy w Skarżysku Kościelnym;

  10. WĄCHOCK - 19:00 - Urząd Gminy w Wąchocku.

Komenda Hufca ZHP Szczekocińsko-Włoszczowskiego

im. Aleksego Dawidowskiego ps. ALEK

 

 

Informujemy, że uczestnicy obozu w Międzywodziu w dniach 25.06.-6.07.2017 r. wracają do Szczekocin w dniu 6 lipca 2017 r. (czwartek) ok. godz.  21.00. Zatem prosimy odbierających ich opiekunów o oczekiwanie przed lokalem Komendy Hufca w Szczekocinach ul. Krakowska 23. Uczestników z dworca PKP Włoszczowa Płn. przywiezie bus.

Komenda Hufca Szczekocińsko-Włoszczowskiego

 

Wyjazd na sierpniowy turnus dnia 12 sierpnia 2017 r. (sobota) Dworzec PKP Włoszczowa Północ

zbiórka uczestników godz. 7:15,

odjazd pociągu godz. 7:51,

 

Kilka praktycznych rad dla uczestników obozu i ich rodziców/prawnych opiekunów:

1. Na zbiórce wyjazdowej pojawcie się punktualnie, wyjazd musi nastąpić o założonej godzinie (kierowca autokaru ma określone godziny pracy, pociąg nie poczeka). Na zbiórce musimy sprawdzić wszystkie ważne dane uczestnika.

2. Niezależnie czy jedziemy autokarem czy pociągiem uczniowie i studenci muszą posiadać ważną legitymację szkolną lub studencką ważną na dany rok. Na legitymacji szkolnej (na odwrocie) musi być pieczątka z ważnością do 30 września 2017 r. Jeżeli na druku legitymacji nie ma wpisanego pesel'a, to należy zapewnić wpisanie jego przez szkołę (jak na obrazku). Brak ważnej legitymacji szkolnej utrudni ewentualne udzielenie pomocy lekarskiej lub spowoduje mandat za przejazd pociągiem (organizatorzy kosztem mandatu mogą obciążyć rodziców).

3. Harcerze wyjeżdżający na obóz muszą posiadać mundur harcerski. Wszyscy odpowiednią ilość ubrań i bielizny na 12 dniowy pobyt na obozie w różnych warunkach pogodowych (pranie w prace wirnikowej tylko sporadycznie jeśli uczestnik potrafi sam, to zrobić i ma środki piorące), odpowiednie rodzaje obuwia (na plażę, na wycieczkę, do biegania po lesie, pod prysznic, na deszcz-kalosze, do chodzenia po domku-miękkie dla czystości i higieny), przybory do mycia i szycia, kurtka i okrycie przeciwdeszczowe. Wskazane: latarka, kompas lub busola, notes, długopis, ołówek, śpiwór (osoby śpiące w namiotach), instrumenty perkusyjne wykonane przez siebie, śpiewniki, elementy do wykorzystania w strojach pirackich, wodniackich i marynarskich (bez broni)...

4. Planowane jest plażowanie i kąpiel morska pod opieką ratownika, a zatem należy zabrać ubiory do plażowania i kąpieli oraz nakrycie na głowę (ochrona przed słońcem). Konieczne są olejki z filtrami przeciwsłonecznymi, a także wskazany spray na komary i kleszcze.

5. Na podróż proszę nie dawać słodkich bułek i kanapek z wędliną, woda mineralna do picia, a nie napoje słodkie. W przypadku upału picie jest najważniejsze. Proszę przy wyjeździe powiadomić osobę odpowiedzialną za transport o ewentualnych problemach komunikacyjnych uczestnika oraz zażyć przed podróżą i zabezpieczyć w uczestnika w stosowne preparaty medyczne (typu: aviomarin lub lokomotv) i woreczki nylonowe.   

 Adres obozu:

Stanica Obozowa

Hufca ZHP Szczekocińsko-Włoszczowskiego

ul. Sportowa 3F

72 – 415 Międzywodzie

 

 

Uczestnicy obozu w Międzywodziu w terminie 25 czerwca do 6 lipca 2017 r. nastąpi Busem o godz. 6.30.

Zbiórka przed wyjazdem w dniu 25 czerwca 2017 r. o godz. 6.15 przed budynkiem Domu Kultury w Szczekocinach (siedziba Hufca), ul. Krakowska 23 (od strony wjazdu do remizy OSP). Prosimy o punktualne przybycie na wskazaną godzinę zbiórki celem zapakowania bagaży oraz sprawdzenia spełnienia przez uczestników wszystkich zobowiązań związanych z wyjazdem. Bus wyrusza punktualnie o godz. 6.30 celem przewiezienia na dworzec PKP Włoszczowa Północ we Włoszczowie (pociąg nie poczeka).

Przypominam o zabraniu ważnej legitymacji szkolnej przez uczniów (ważnej tzn. podbitej ważności do dni 30 września 2017 r. na odwrocie legitymacji) pod rygorem obciążenia rodziców/prawnych opiekunów kosztami mandatu karnego uiszczonego przez organizatora na rzecz przewoźnika IC PKP.

Czuwaj!

Z-ca Komendanta Hufca ZHP

Szczekocińsko-Włoszczowskiego

im. Aleksego Dawidowskiego ps. ALEK

hm. Roman Kaczmarek

Pomaganie bliźnim, to powinność każdego członka ZHP. Dla harcerzy i instruktorów wynikająca z Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego, a dla zuchów z punktu Prawa Zucha "Wszystkim z zuchem jest dobrze".

Zapraszam wszystkich członków naszego Hufca do udziału w czerwcowym wydarzeniu "Harcobieg"!

Szczegóły znajdziecie:

TUTAJ !

Zadbajcie o swój awans harcerski, wykonajcie zadanie jako krok do kolejnego stopnia harcerskiego lub sprawności, a także celem niekosztownej pomocy innym!

To zaproszenie kieruje do Was:

Z-ca Komendanta Hufca ZHP Szczekocińsko-Włoszczowskiego im. Aleksego Dawidowskiego ps. ALEK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karty na obóz w Międzywodziu w ramach akcji Letniej HAL 2017 są jeszcze dostępne.

Kliknij T U T A J !

 

 

Czuwaj!

Pragnę poinformować, że w dniach 26 – 28 maja 2017 roku odbędzie się ogólnopolski Zlot Kadry Wędrowniczej „OPEN YOUR MIND” w Starej Dąbrowie (woj. Mazowieckie). Wydarzenie organizowane jest przez Zespół Wędrowniczy przy Wydziale Wsparcia Metodycznego Głównej Kwatery ZHP. 

Szczególnie chcielibyśmy zaprosić kadrę wędrowniczą na ,,Zlot obecnych i przyszłych członków kapituł stopni wędrowniczych”. Kapituły stanowią ważny element w hufcu. Wspomagają oraz motywują wędrowników w ich rozwoju osobistym. Celem podzlotu jest pokazanie członkom kapituł jak efektowanie działać by próby na stopnie miały jak najwyższą jakość.

Drugi podzlot, na który chcielibyśmy zwrócić uwagę, to ,,Zlot akademików oraz studentów, którzy chcą poznać harcerstwo akademickie”. Wielu wędrowników po zakończeniu edukacji w szkole średniej wybiera się na studia do innego miasta, co często ogranicza ich kontakt z lokalnym harcerstwem. Akademicy dają niesamowitą energię, która motywuje do dalszego działania, a w dodatku bycie członkiem  kręgu akademickiego rozwija danego wędrownika w sferze indywidualnej. Zlot jest świetnym miejscem, by przekonać się jak być aktywnym harcerzem na studiach i przekonać się czym różnią się kręgi akademickie od innych jednostek.

W związku z tym chciałabym prosić o przekazanie informacji na temat zlotu w Państwa hufcu.

W załączniku przesyłam ulotkę z informacjami o zlocie (spis wszystkich bloków tematycznych).

Wszystkie informacje znajdują się na stronie: https://zlotkadrywedrowniczej.wordpress.com/

Wydarzenie na facebooku: https://www.facebook.com/events/809168519239135/

Z poważaniem,

Justyna Gromek

Szef promocji zlotu „OPEN YOUR MIND’’

 

 

 

 

Lokalna Grupa Działania „Region Włoszczowski”
oraz współorganizatorzy:

ZHP Hufiec Szczekocińsko-Włoszczowskiego im. Aleksego Dawidowskiego ps. Alek,
Domu Kultury we Włoszczowie,
Ośrodek Sportu i Rekreacji we Włoszczowie,
Ośrodek Doradztwa Rolniczego Powiatowego Zespołu Doradczego we Włoszczowie,
Lokalna Organizacja Turystyczna we Włoszczowie

Zapraszają 2 maja 2017r. na Plac Wolności (Rynek) we Włoszczowa

na Piknik "Majówka Europejska" połączony z Paradą Schumana

Regulamin Parady Schumana

Rejestracja do Parady Schumana

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W 150 rocznicę urodzin wielkiego polskiego pisarza, laureata literackiej nagrody Nobla Władysława Stanisława Reymonta, ruszy Pierwszy Ogólnopolski Rajd Reymontowski. Przybywajcie z różnych stron do Kobiel Wielkich (województwo łódzkie, powiat radomszczański), miejsca urodzenia noblisty. Pokonując trasy piesze i rowerowe uczestnicy będą mogli poznać piękno polskiej ziemi, jej walory przyrodnicze, miejsca związane z naszą przeszłością i dziedzictwem, które tak barwnie opisywał Patron rajdu. Na zlot kończący rajd, organizatorzy zapraszają do parku w Kobielach Wielkich, gdzie autor "Chłopów" ma swoją ławeczkę oraz izbę pamięci.

Organizatorami powyższego rajdu są:

  • Lokalna Grupa Działania „Region Włoszczowski” we Włoszczowie
  • Gmina Kobiele Wielkie
  • ZHP Chorągiew Kielecka Hufiec ZHP Szczekocińsko-Włoszczowski im. Aleksego Dawidowskiego ps. ALEK
  • Lokalna Organizacja Turystyczna Ziemi Włoszczowskiej we Włoszczowie
  • Lokalna Organizacja Turystyczna „Między Wartą i Pilicą” w Radomsku

oraz współorganizatorami: Gmina Gidle, Gmina Kluczewsko, Gmina Ładzice, Gmina Radomsko, Gmina Włoszczowa, Gmina Żytno.

Regulamin Rajdu Reymontowskiego

Trasy rajdu

Karta zgłoszenia

 

 

 

 

 

 

Druhny i druhowie!

Komenda Hufca zaprasza wszystkie gromady zuchowe i drużyny harcerskie, starszoharcerskie i wędrownicze oraz członków programu Świetlic Podwórkowych na biwak z okazji rocznicy urodzin Naczelnego Skauta lorda Roberta Stephensona Smytha Baden-Powella of Gilwell czyli Dnia Myśli Braterskiej do szkoły w Radkowie.

Regulamin biwaku został przesłany do wszystkich drużynowych i można go pobrać TUTAJ !

 

 

 

Organizator: 

Zespół Kadry Kształcącej Hufca Szczekocińsko-Włoszczowskiego

 

Czas trwania kursu:  45h (38h zajęć stacjonarnych +7h e-learning). Zajęcia w piątek od godziny 18.00 do niedzieli godz. 13.00. Terminy spotkań: 24-26 luty – Miechów, 10-12 marzec – Busko-Zdrój plus 24-26 marzec – Kielce –opcja zależna od nowych standardów.

Kadra kursu:

hm. Adam Kania SOKK 56/2016 – komendant kursu,

hm. Izabela Paszowska BOKK - 479/2014,

phm. Justyna Molęda BOKK  749/2014,

phm. Szymon Wójcik,

pwd. Kamila Chyży,

pwd. Paweł Olszowy.

Warunki uczestnictwa w kursie:

  • ukończone co najmniej 16 lat w roku 2017;
  • opłacone składki członkowie za rok 2016;
  • dla osób niepełnoletnich zgoda rodzica na udział w kursie (wzór 1);
  • wypełnienie i wysłanie pocztą elektroniczną podpisanej i zeskanowanej ankiety aplikacyjnej z opinią komendant macierzystego hufca  (wzór 2) do dnia 31 stycznia 2017r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  • przyjęcia w miarę wolnych miejsc z pierwszeństwem dla hufców organizatora, Kielce Powiat i Busko-Zdrój

Warunki ukończenia kursu:

  • aktywny udział uczestnika we wszystkich zajęciach (minimum 80% obecności) – zaliczenie u kadry opuszczonych
  • wykonanie dodatkowego zadania lub zadań zleconych przez komendę kursu.
  • uzyskanie pozytywnej opinii komendy kursu.

Odpłatność:

Dla osób z hufców Kielce-Powiat, Busko-Zdrój i Szczekocińsko-Włoszczowskiego -100 zł w tym 50 zł płatne przed rozpoczęciem kursu u pełnomocnika rejonu, dla pozostałych uczestników 150 zł płatne na konto podane po zakwalifikowaniu na kurs.

Zapewnimy:

  • profesjonalną kadrę prowadzącą zajęcia
  • materiały do e-learningu umieszczane na platformie w Internecie
  • zakwaterowanie w warunkach biwakowych /szkoły, harcówki/
  • herbatę i kawę na czas trwania kursu
  • obiad w soboty

Kontakt i pełnomocnicy:

Adam Kania – rejon Szczekocińsko-Włoszczowski i Miechowski , Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  tel.608866922

Izabela Paszowska –rejon Kielce, Komendantka hufca Kielce-Powiat ul. Pańska 1a tel. 665-851-869

Szymon Wójcik - rejon Busko-Zdrój, szef HGR Busko-Zdrój  tel. 662136589

 

Dokumenty do pobrania:

Zgoda rodziców/opiekunów (dla osób niepełnoletnich)

Ankieta uczestnika kursu

 

 

Dnia 16 grudnia 2017 r. w Kościele Parafialnym pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny we Włoszczowie odbyło się przekazanie przywiezionego z Wiednia Betlejemskiego Światła Pokoju drużynom zuchowym i harcerskim z naszego Hufca. Mszę Św. koncelebrował ks. pwd. Sebastian Nocoń w asyście dwu księży.

Po Mszy Św. w "8 Niebie" odbyła się Wigilia Harcerska, na której BŚP przekazano samorządowcom, instytucjom i przyjaciołom Hufca.

Relacja telewizyjna.

 

 

 

Druhny i druhowie!

W dniach 9-11.12.2016 55-osobowa grupa zuchów, harcerzy, instruktorów i członków świetlic podwórkowych z Hufca ZHP Szczekocińsko-Włoszczowskiego oraz przyjaciół Hufca przebywała w Wiedniu.

Głównym celem było odebranie przez naszą delegację Betlejemskiego Światła Pokoju od skautów austriackich podczas nabożeństwa w Syryjskim Ortodoksyjnym Kościele "Mor Ephren" w dniu 10.12.2016 r.

Oprócz podstawowego celu realizowaliśmy szybkie zwiedzanie Wiednia. Rozpoczęliśmy podróż wczesnym rankiem (niektórzy mówili późną nocą, było jeszcze ciemno). Najpierw zbieranie uczestników: Włoszczowa, Ludwinów, Bebelno, Radków, Moskorzew i Miechów, a potem przez Cieszyn do Czech i dalej Przez Brno, Ołomuniec do Wiednia. Po zakwaterowaniu w Hostelu ruszyliśmy na wieczorne zwiedzanie Wiednia.

W drugim dniu przed południem dalsze zwiedzanie Wiednia, a po południu nabożeństwo przekazania BŚP, wieczorem czas wolny.

Rano trzeciego dnia zwiedzanie wiedeńskiego Muzeum Techniki i zespołu pałacowego Schönbrunn. Po godzinie 12.00 ruszyliśmy w drogę powrotną. Późnym wieczorem wróciliśmy na miejsca zbiórki wyjazdowej, a potem do domów.

Oto krótki fotoreportaż:

   

     

 

 

 

 

 

 

    

 

 

  

   

   

 

 

 

Zdjęcia:

hm. Roman Kaczmarek, phm. Justyna Mlęda,

www.pfadfinder.at 

https://www.flickr.com/photos/friedenslicht 

 

 

 

 

Druhny i druhowie!

Oto godziny wyjazdu do Wiednia w dniu 9 grudnia 2016 r. (piątek):

  • Włoszczowa - baza "Trans-Bus", ul. Głowackiego 7 - godz. 4.45
  • Włoszczowa - Hala Sportowa przy Szkole Podstawowej nr 1, ul. Wiśniowa 2 - godz. 4.50
  • Radków - Urząd Gminy - godz. 5.20
  • Moskorzew - Szkoła - godz. 5.40
  • Miechów - Pływalnia CKiS, ul. Konopnickiej 4 - godz. 6.20

Podane wyżej godziny są godzinami odjazdu autobusu. Prosimy wszystkich o przybycie na miejsce odjazdu na ok.15 min. przed wyjazdem, aby sprawnie się załadować do autokaru. Ważne by dokładnie zachować rozkład wyjazdów, by cała podróż i dojazd na miejsce przebiegła zgodnie z harmonogramem.

Dziękujemy!

Organizatorzy wyjazdu

 

 

 

 

 

 

 Cel wyjazdu

Uczestnictwo w uroczystościach przekazania BŚP, jako delegacja Hufca Szczekocińsko-Włoszczowskiego, zwiedzanie Wiednia.

Uczestnicy

harcerze, młodzież szkolna, instruktorzy i starszyzna, osoby towarzyszące – 55 osób

Świadczenia w cenie

  • przejazd autokarem z Włoszczowy(Szczekocin, Miechowa) do Wiednia i powrót;
  • 2 noclegi w hostelu w pokojach wieloosobowych (6-8 osób na sali);
  • sobota i niedziela śniadania hostelowe, sobota obiadokolacja w Wiedniu około 17:00; 
  • ubezpieczenie;
  • przygotowany program zwiedzania plenerowego;
  • tłumacz  języka niemieckiego podczas wydarzeń wspólnych dla grupy.

Obowiązki i koszty dodatkowe uczestnika

  • każdy także pełnoletni uczestnik jest zobowiązany do podporządkowani się regulaminowi wyjazdu i programowi zwiedzania. Musi zachować bezwzględną punktualności i stosować się do poleceń kierownictwa wycieczki.
  • każdy uczestnik musi posiada dowód osobisty lub paszport, a uczeń szkoły lub student dodatkowo legitymację.
  • uczestnik zobowiązany jest do posiadania karty ECUZ (czyli poświadczenia ubezpieczenia zdrowotnego w UE)
  •  uczestnik zapewnia sobie wyżywienie na cały piątek oraz na drogę powrotna na niedziele. W niedzielę planowany jest postój w Czechach, gdzie będzie można samodzielnie zakupić obiad (płatny osobiście w .
  •  uczestnik pokrywa koszty przejazdów metrem (do 15 roku życia około 5€ powyżej 15 roku 10€) należy też posiadać dodatkowo około 10€ na ewentualne wstępy, napoje,  toalety i inne losowe przypadki.
  • dla osób powyżej 18 roku życia wejścia do muzeów są płatne – osoby takie same decydują czy zwiedzają dany obiekt, dzieci i młodzież do 18/19 roku życia zwiedza je zgodnie z programem na ogół za darmo.
  • członkowie ZHP (zuchy, harcerze, instruktorzy) muszą posiadać regulaminowe umundurowanie.
  • za osoby niepełnoletnie z drużyn harcerskich pełną odpowiedzialność ponosi instruktor/opiekun drużyny. W przypadku gdy  opiekun danej drużyny nie bierze udziału w wyjeździe zostanie każdej niepełnoletniej osobie przyporządkowany inny instruktor-wychowawca. Za osoby niepełnoletnie będące uczestnikami wycieczki wraz z osobą je zgłaszającą za ich bezpieczeństwo i zachowanie całkowitą odpowiedzialność ponosi osoba zgłaszająca.

 

Plan wyjazdu

Piątek 9.12.2016

Godziny wyjazdu orientacyjne, szczegóły zostaną przekazane zainteresowanym

Włoszczowa 5:00   /  Radków 5:20  /Moskorzew 5:30 / Szczekociny 5:40  /   Miechów 7:00

Należy zgłosić się na miejsce wyjazdu co najmniej 15 minut przed godziną odjazdu.

14:30 -Dojazd do Hostelu w Wiedniu Do Step Inn  - Felberstraße 20

przeniesienia bagaży z autokaru i pozostawienie ich w przechowalni  do 15:00.

15:30 -dojazd metrem U3 ze stacji Westbahnhof do stacji Stephansplatz

  • Katedra św Stefana(1)( dzieci 2€ 5, dorośli – 5,5€,  grupowy 4,4€) –ewentualne wejście
  • Garben(2) – plac z kolumną barkową świętej trójcy

  • kohlmarkt (3) – przejście najbardziej ekskluzywną ulica Wiednia – najdroższe sklepu

  • fontanna 4 rzek(12)

  • Michaelerplatz (4)

  • Hofburg – zespół pałacowy (5)

  • przez Ogród ludowy (13) obok Teatru Zamkowego(14)

  • Uniwersytet i kościół wotywny (15)(16) do kościoła do 18:00 da się wejść za darmo

  • Ratusz (17) / jarmark bożonarodzeniowy na placu przed ratuszem/

  • Parlament- piękny z zewnątrz (18)

  • Plac Marii Teresy warto wejść /dzieci do 19 roku za darmo do muzeum naturalnego(19) można  zobaczyć piękne wnętrze i szybko przejść się po wystawach tylko do 18:00 / jarmarku bożonarodzeniowego  cd/

około 20:30 - odjazd metrem U3 ze stacji Volkstheater do stacji Westbahnhof

ok. 21:00 meldowanie się i kwaterowanie w pokojach

ok. 21:30 kolacja we wlanym zakresie – do dyspozycji kuchnia z czajnikami i naczyniami kubki lepiej mieć swoje.
ok 22:15 Cisza nocna

Sobota 10.12.2016

7:00 -śniadanie
8:00 - wyjście z Hostelu

dojazd metrem U3 ze stacji Westbahnhof do  stacji Stubentor  

  • Park Miejski ze złotym Straussem (27) 
  • Karlsplatz(24)
  • Kościół św. Karola Boromeusza (23) wejście dość drogie 4€ szkolone, 6€ grupowe, 8€ dorośli
  • Albertina – muzeum – warto wejść, młodzieży wstęp wolny, 8.50€ studenci, 12.90€ dorośli, obrazy:   Albrecht Dürer, Picasso, Van Gogh, Rubens.
  • Belweder (38) do 19 roku wejście darmowe 

13:15  odjazd autokarem z Landstarsser Gurtel okolice placu Gratiswarteplatz /punkt In-Out/ 

13:30  dojazd do Syrisch Orthodoxe Kirche Mor Ephrem; Stefan-Fadinger-Platz 1

14:00  uroczystości przekazania ognia od godziny 14:00 /

Ogień - ceremonia

Jesteśmy szczęśliwi mogąc zaprosić harcerzy i harcerki z całego świata, aby uczestniczyli w Ceremonii Światło Pokoju 2016 r. Nabożeństwo ekumeniczne z okazji przekazania przez ORF Betlejemskiego Światła Pokoju celem rozprowadzenia na całym świecie organizacje przez skautowe odbędzie się po raz 28. 10 grudnia 2016 od godz. 14.00 w Syryjskim Ortodoksyjny Kościele; Wiedeń, ul. Stefan-Fadinger-Platz 1,

ok 16:00  w zależności  od czasu trwania - przejazd autokarem  do  hostelu obiadokolacja, czas do dyspozycji opiekunów grup i uczestników

22:00 Cisza nocna

Niedziela  11.12.2016

7:30 -śniadanie
8:30 -9:00 - wyjście z Hostelu

  • Schönbrunn - ogrody
  • muzeum techniki  - opcja /darmowe dla <18/
  • wzgórze Kahlenbergu – opcja / 1€ dla dorosłych/

13:00 wyjazd do Polski

 

Metro w Wiedniu

  • Bilet jednorazowy metro: € 2,20 (ulgowy dla dzieci €1,10)/
  • 24-godzinny bilet sieciowy: € 7,60strony
  • nasza stacja Westbahnhof, metro U3 oraz U6

 

Szczegóły w regulaminie wyjazdu - do pobrania TUTAJ !

 

 Opracowane na podstawie materiału przygotowanego przez:

hm. Adama Kanię

 

 

 

 

 

 

W dniu 16 grudnia 2016 r. w Kościele Parafialnym pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny we Włoszczowie na Mszy Św. o godz. 17.00 odbędzie się uroczyste przekazanie Betlejemskiego Światła Pokoju środowiskom harcerskim Hufca i mieszkańcom Włoszczowy i okolic.

Na przekazanie zapraszamy delegacje wszystkich środowisk harcerskich naszego Hufca. Zbiórka uczestników przekazania o godz. 16.45 na placu przed kościołem.

Po Mszy Św. ok. godz. 17.45 odbędzie się tradycyjna Wigilia Harcerska w Restauracji "8 NIEBO" przy Rynku (wejście od ulicy Mickiewicza, zaplecze TESCO).

Drużyny, które potrzebują lampionów na pobranie Betlejemskiego Światła Pokoju dla swoich środowisk zobowiązane są do zgłoszenia takiej potrzeby drogą mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numer telefonu: 41 39 41 405 w. 22 (koordynator projektu świetlic podwórkowych - druhny Agnieszka i Aneta) bezwzględnie do dnia 8 grudnia 2016 r. do godz. 15.00.

Późniejsze zgłoszenia nie będą uwzględniane!!!

Do dnia 12 grudnia 2016 r. do godz. 14.30 (na kontakt mailowy, jak wyżej) należy przesłać imienną listę osób (łącznie z opiekunem), które będą uczestniczyć w Wigilii Harcerskiej. Niedopełnienie terminu spowoduje niemożność uczestnictwa w Wigilii (potrawy w lokalu trzeba zamówić wcześniej).

Liczymy na harcerską solidność w załatwianiu powyższych spraw.

Z upoważnienia Komendy Hufca:

hm. Roman Kaczmarek HO

W piątek, 21 października 2016 r. na biwaku, odbędzie się posiedzenie Hufcowej Komisji Stopni Instruktorskich. Wszystkich, którzy pragną zakończyć próby na stopnie oraz ci co chcą otworzyć próby winni się zgłosić z właściwymi dokumentami próby.

 

Kliknij na nazwę dokumentu, by go pobrać:

Wniosek o otwarcie próby (na każdy stopień)

Wniosek o przyznanie stopnia (na każdy stopień)

Załącznik do wniosku o otwarcie próby - przewodniczka/przewodnik

Załącznik do wniosku o otwarcie próby - podharcmistrzyni/podharcmistrz

Załącznik do wniosku o otwarcie próby - harcmistrzyni/harcmistrz

Załącznik do wniosku o przyznanie stopnia - przewodniczka/przewodnik

Załącznik do wniosku o przyznanie stopnia - podharcmistrzyni/podharcmistrz

 

Druhny i druhowie, zapisani na wyjazd !

Komenda Hufca informuje, że osoby wpisane na listę uczestników wyjazdu do Wiednia na europejskie przekazanie Betlejemskiego Światła Pokoju zobowiązane są dopełnić niezbędnych formalności celem potwierdzenia swego wyjazdu:

  1. Wpłacić wpisowe (I rata) na wyjazd do dnia 20 października 2016 r. w wysokości150,00 zł (sto pięćdziesiąt zł) do Komendanta Hufca lub druhny pwd. Agnieszki Brzdąk (Biuro Lokalnej Grupy Działania "Region Włoszczowski", ul. Wiśniowa 23; Włoszczowa) w ostateczności pieniądze można wpłać Druhowi Komendantowi na Biwaku w Szczekocinach w dniu 21 października 2016 r.

  2. Wpłacić do Komendanta Hufca lub druhny pwd. Agnieszki Brzdąk (Biuro Lokalnej Grupy Działania "Region Włoszczowski", ul. Wiśniowa 23; Włoszczowa) II ratę bezwzględnie do dnia 20 listopada 2016 r. w wysokości 200,00 zł (dwieście zł).   

  3. Bezwzględnie zabezpieczyć sobie na wyjazd dowód osobisty lub paszport.

Dopełnienie tych formalności spowoduje, że bez problemów uda się wyjazd do Wiednia.

Liczymy na wszystkich.

Czuwaj !

Komenda Hufca

 

 

 

 

 

 

 

Zuchy!

Druhny i druhowie!

Komenda Hufca organizuje wyjazd po Betlejemskie Światło Pokoju do Wiednia.

Wyjazd planowany na 9 - 11 grudnia 2016 r.

Każdy może zgłosić swój udział, przyjmujemy też pojedyncze osoby.

Koszt wyjazdu 350,00 zł od osoby + kieszonkowe w EURO wg uznania.

W ramach opłaty:

  • przejazd autokarem (przy ilości poniżej 23 osób busem)
  • śniadanie i obiadokolacja w sobotę
  • śniadanie w niedzielę
  • 2 noclegi w hostelu

Należność będzie regulowana w trzech ratach w ustalonych terminach.

Zgłoszenia należy kierować do druhny pwd. Agnieszki Brzdąk

mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

lub w ostateczności telefonicznie:  512 340 383.

Poza udziałem w uroczystościach przewidujemy zwiedzanie Wiednia.

Zgłoszenia do 4 października 2016 r. (wtorek) do godz. 12.00.

Po tym terminie nie gwarantujemy przyjęcia na wyjazd (przyjęcie po uzgodnieniu telefonicznym).

Serdecznie zapraszamy!

 

 

 

 

 

 

Zuchy !

Druhny i druhowie !

Komenda Hufca ZHP Szczekocińsko-Włoszczowskiego im. Aleksego Dawidowskiego ps. ALEK zaprasza Was z drużynami na biwak podsumowujący obchody "100-lecia harcerstwa na terenie działania Hufca". Po udanym czerwcowym biwaku w Żytnie zapraszamy tym razem do Szczekocin, siedziby naszego Hufca. Liczymy na udział w nim reprezentacji każdej gromady zuchowej oraz każdej drużyny harcerskiej, starszoharcerskiej i wędrowniczej.

Na biwak zapraszamy w dniach 21 - 23 października 2016 r.

Nowe szczegółowe informacje o biwaku można pobrać TUTAJ !

Ponowne zaproszenie, ponieważ we wrześniu biwak został odwołany z powodów bakteriologicznych.

 

Mapka pomocna w dotarciu na miejsce do Liceum Ogólnokształcącego w Szczekocinach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapraszamy drużynowych gromad zuchowych, drużyn harcerskich, starszoharcerskich i wędrowniczych na odprawę w jednym z dwu terminów:

1 września 2016 r. (czwartek) g. 1500 - Komenda Hufca ZHP Szczekocińsko-Włoszczowskiego ul. Krakowska 23, Szczekociny

2 września 2016 r. (piątek) g. 1500 - lokal LGD "Region Włoszczowski" ul. Wiśniowa 23, Włoszczowa.

Ze względu na ważność omawianych spraw obecność na odprawie obowiązkowa.

Komenda Hufca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyjazd na turnus sierpniowy nastąpi w dniu 10 sierpnia 2016 r. wg następującego harmonogramu:

Szczekociny:

zbiórka uczestników - godz. 5:30

ul. Krakowska 23 przed budynkiem Domu Kultury

(sprawdzenie listy uczestników, sprawy organizacyjne)

odjazd autokaru - 5:50  

 

Włoszczowa:

zbiórka uczestników - godz. 6:30

ul. Wiśniowa 2 przed budynkiem hali OSiR przy Zespole Placówek Oświatowych nr 1

(sprawdzenie listy uczestników, sprawy organizacyjne) 

odjazd autokaru - 7:00  

 

Częstochowa:

zbiórka uczestników - godz. 6:30

ul. Focha, zajezdnia (pętla) autobusów komunikacji miejskiej

(sprawdzenie listy uczestników, sprawy organizacyjne) 

odjazd autokaru - 7:00  

 

Apelujemy o punktualność ponieważ przed uczestnikami długa jazda autokarem, a każde opóźnienie ją przedłuża!

 

Wszyscy uczniowie i absolwenci winni posiadać ważną  do dnia 30 września 2016 r. legitymację szkolną .

 

O indywidualnych zmianach harmonogramu wyjazdu uczestnicy zostaną powiadomieni telefonicznie.

 

W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z biurem Komendy Hufca we wtorki, środy i piątki w godz. od 10.00 do 15.00.

 

Czuwaj!

Komenda Hufca

 

Zapraszamy na spotkanie kadry obozowej pełniącej obowiązki na stanicy Hufca w Międzywodziu w ramach HAL 2016.

Odprawa odbędzie się w lokalu Komendy Hufca w Szczekocinach przy ul. Krakowskiej 23 dnia 6 czerwca 2016 r. (poniedziałek) o godz. 1700 .

Kadra wychowawcza niebędąca nauczycielami czynnymi zobowiązana jest przywieźć na odprawę wydane przez Sąd Okręgowy zaświadczenie o niekaralności dla celów pełnienia funkcji na placówce wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży.

Czynni nauczyciele dostarczają w tym dniu zaświadczenie o zatrudnieniu w Placówce Oświatowej dla dzieci i młodzieży.

Obecność członków kadry obowiązkowa.

 

Komenda Hufca

Zuchy!

Druhny! Druhowie!

Przyjaciele i sojusznicy Hufca!

W tym roku mija 100 lat od powstania pierwszej drużyny harcerskiej w Szczekocinach.

Obchody zainicjowaliśmy na biwaku w Seceminie w dniach 2 - 4 października 2015 r.

Kolejne elementy obchodów zaistnieją w dnach 2 - 5 czerwca 2016 r.

W tym celu zapraszamy wszystkie drużyny harcerskie, starszoharcerskie i wędrownicze oraz placówki oświatowe z terenu działania Hufca na dwudniowy rajd pieszy "Sto lat harcerskiej służby". Regulamin rajdu można pobrać  T U T A J ! 

Kolejną imprezą, na którą zapraszamy jest Biwak Stulecia. Na biwak zapraszamy gromady zuchowe, drużyny harcerskie, starszoharcerskie i wędrownicze. Regulamin rajdu można pobrać  T U T A J !

Drużyny harcerskie, starszoharcerskie i wędrownicze mogą automatycznie przedłużyć swój pobyt o biwak, bo meta rajdu pokrywa się z miejscem biwaku.

W sobotę 4 czerwca 2016 r. odbędzie się Festyn Stulecia w Żytnie, na który również zapraszamy. Szczegóły na tydzień przed festynem. 

Na tych imprezach zuchno, zuchu, druhno i druhu nie powinno Cię zabraknąć.

Poznaj swoje korzenie harcerskie!

Zapraszamy!

Komenda Hufca

Zbiórka zgłoszonych do "Parady Schumana" zespołów reprezentujących państwa UE na boisku Zespołu Placówek Oświatowych nr 2 im. Partyzantów Ziemi Włoszczowskiej we Włoszczowie (ul. Różana 16) do godz. 11.30.

 

 

 

Biwak odwołany ze względu na małą liczbę zgłoszeń.

Pozostaje uczestnictwo zgłoszonych w Paradzie Schumana.

Komenda Hufca

Komenda Hufca informuje, że w ramach Harcerskiej Akcji Letniej 2016 organizuje jeden własny turnus obozowy w Stanicy Obozowej Hufca w Międzywodziu na wyspie Wolin (woj. zachodniopomorskie) w dniach:

10 - 22 sierpnia 2016 r.

Bardzo ważne:

Wszyscy Ci, którzy pobrali karty kwalifikacyjne przed dniem 28.04.2016 r. powinni je wypełnić ponownie wg nowego wzoru od dnia 28.04.2016 r. dostępne jak niżej.

Za utrudnienia przepraszamy, choć one są niezależne od nas, a wynikają z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. (Dz. U. RP z dnia 5 kwietnia 2016 r. poz. 452) w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży obowiązującym od dnia 6 kwietnia 2016 r.

W lokalu Komendy w dni urzędowania można pobierać wydrukowane karty kwalifikacyjne.

Karty można pobrać również w zakładce POBIERZ naszej strony w folderze HAL - 2016/Karty kwalifikacyjne uczestników

lub klikając T U T A J.

Wszystkich chętnych zapraszamy na wypoczynek nad morzem. Gwarantujemy wiele ciekawych zajęć oraz zwiedzanie wyspy.

 

Uwaga: Oprócz karty kwalifikacyjnej należy również pobrać:

Informację dodatkową do karty kwalifikacyjnej.

 

 

 

 

 

Przekażcie 1% procent podatku dla naszego Hufca! Dla każdego z Was to niewiele, a dla nas konkretne wsparcie.
 
 Tak wypełnij PIT:
 
 
Zobacz filmy:
 
 
 
A także:
 
 
 
 

 

Druhny i druhowie!

W czasie biwaku Hufca w dniach 1 - 3 maja 2016 r. jak w ubiegłym roku odbędzie się Parada Schumana. Logowanie zespołów w tym gromad zuchowych i drużyn harcerskich już się rozpoczęło. Oto treść pisma wysłanego do szkół:

 

Dyrektorzy Szkół,

Nauczyciele,

Druhny i druhowie

 

W ramach „Majówki Europejskiej” odbędzie się Parada Schumana, występy artystyczne i Święto Flagi.

Do udziału w Paradzie Schumana zapraszamy reprezentacje szkół (klas), drużyny harcerskie i zuchowe. To właśnie te delegacje przemaszerują ulicami Włoszczowy reprezentując kraje Unii Europejskiej.

Co trzeba zrobić, wziąć udział w Paradzie Schumana? Po pierwsze trzeba wejść
na stronę
http://stronydladzieci.waw.pl/zhp/index.php, po drugie wybrać z rozwijającej
się listy nazwę kraju, który się chce reprezentować i wypełnić resztę wymaganych danych. Nazwa kraju, który wybierzecie zniknie z rozwijanej listy po zapisaniu Waszych danych. Zatem im wcześniej, tym większy wybór.

Po zgłoszeniu trzeba się zabrać do przygotowania krótkiej prezentacji kraju, który wybraliście. Może to być piosenka, taniec, wiersz, krótka scenka itp., którą w czasie parady zaprezentujecie na scenie na pl. Wolności. Prezentacja może trwać max 5min.

Zapraszamy do tej wspólnej zabawy. Szczegóły przekażemy zainteresowanym
po otrzymaniu zgłoszenia.

Prosimy o dokonanie zgłoszenia do 22 kwietnia 2016.

Dla 5 najlepszych grup atrakcyjne nagrody. Grupa nie może przekraczać 30 osób; ocenie podlegać będzie:

- wygląd i przejście grupy (stroje i rekwizyty związane z prezentowanym krajem)

- prezentacja kraju na scenie i w czasie przemarszu (np. piosenki)

Organizatorzy parady

     

 

Czekamy na Twoje zgłoszenie, decyduje czas!!

 

 

34 Wielopoziomowa Drużyna Harcerskie w Olesznie

oraz

Komenda Hufca Szczekocińsko-Włoszcxzowskiego im. Aleksego Dawidowskiego ps. ALEK

zapraszają

druhny i druhów

na biwak

"Co by było bez kobiet? Nic by nie było!!!"

w dnach 4 - 6 marca 2016 r.

do Zespołu Placówek Oświatowych w Olesznie

 

Program biwaku do pobrania TUTAJ!

Druhny i druhowie!

Harcerki, harcerze i drużynowi drużyn harcerskich, starszoharcerskich i wędrowniczych!

Poniżej zamieszczam treść zaproszenia na Zlot Druha Szarego w Łomży.

Corocznie uczestniczę w Zlocie Druha Szarego, jako Naczelnik PH 158 "Ósemka" Szczekociny, dlatego mogę pomóc w zgłoszeniu i dojeździe do Łomży.

Przypominam, że każdy wyjazd członków drużyny na inne imprezy harcerskie wymaga zgłoszenia w Komendzie Hufca, w formie tzw. "karty biwaku" celem uzyskania zgody na wyjazd.

Poza tym przy zgłaszaniu się do Łomży proszę o informację na mojego maila.

Czuwaj!

hm. Roman Kaczmarek

Z-ca Komendanta Hufca

Oto treść zaproszenia:

"Od 11 do 13 marca 2016 w Łomży/Drozdowie odbędzie się XXIII Ogólnopolski Zlot Druha Szarego – Twórcy pierwowzoru Krzyża Harcerskiego. Imprezie towarzyszyć będzie posiedzenie Naczelnictwa PH GK ZHP oraz Warsztaty Naczelników Poczt Harcerskich ZHP według odrębnego scenariusza.

Organizatorem Zlotu jest Hufiec ZHP w Łomży, Naczelnictwo Poczt Harcerskich Głównej Kwatery ZHP przy pomocy zaprzyjaźnionych instruktorów. Patronat nad organizacją tegorocznego Zlotu przyjęło tradycyjnie Diecezjalne Duszpasterstwo Harcerek i Harcerzy w Łomży i bardzo wiele firm i instytucji łomżyńskich.

Zlot ten tradycyjnie organizowany jest:

• dla uczczenia urodzin ks. prałata dr hm. Kazimierza Lutosławskiego HR, vel dh. Szarego, vel x. Jana Zawady;
• w celu poznawania przepięknych zakątków na północno-wschodniej rubieży Mazowsza – Ziemi Łomżyńskiej;
• integracji wszystkich polskich środowisk harcerskich;

• kontynuowania pięknych i bogatych tradycji Harcerstwa Łomżyńskiego;

• propagowanie turystyki kwalifikowanej.

Zakwaterowanie w warunkach wysoce turystycznych (materac, a dla seniorów ZHP koc i kanadyjka) odbędzie się w gościnnych murach Szkoły Podstawowej nr 7 przy ul. Adama Mickiewicza 6 w Łomży. Uczestników corocznie czeka spotkanie w gronie niezawodnych przyjaciół, szereg atrakcji, niezapomnianych przygód i współzawodnictwo drużyn/ patroli minimum 5-osobowych, z którymi przybywa pełnoletni instruktor.

Swoje oczekiwania, propozycje i zgłoszenie udziału proszę przekazać nadając maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie najpóźniej do końca stycznia 2016 roku
Ilość miejsc ograniczona!

Dojazd do Łomży i powrót jest bardzo dogodny ze wszystkich stron Polski; z Dworzec PKS Warszawa Wschodnia – co około 1godzinę odjeżdża autobus w naszym kierunku. (Uwaga: niektóre autobusy rozpoczynają trasę na Dworcu PKS Warszawa Zachodnia i na Wschodniej nie ma już miejsc).

Więcej materiałów i szczegółowych informacji po nadesłaniu zgłoszenia.

Drużyny, które zgłoszą udział do końca stycznia i wpłacą wpisowe na podane po zgłoszeniu konto do 10 lutego 2016 r. skorzystają z promocji – wpisowe na Zlot od lat wynosi wtedy 20 zł od osoby. W ramach wpisowego uczestnicy otrzymają: wrzątek na herbatę, ciepły posiłek w sobotę (nie gwarantujemy misek i łyżek), pamiątkowy znaczek, dyplom uczestnictwa dla zastępu/drużyny, drobne nagrody/ upominki i wydawnictwa PH itp.

Dlaczego tak wcześnie? – istnieje szereg spraw organizacyjnych; zamawiamy plakietki dla uczestników – a to trwa!!!

Dlaczego oczekujemy przedpłat? – musimy z czegoś dokonać zakupów itp.…
Po tym terminie wpisowe wyniesie po 30 zł od osoby, o ile będą wolne miejsca!... bez gwarancji większości profitów.

Nie będą przyjmowane drużyny / patrole niezgłoszone…

Druhno! Druhu!

Nosisz krzyż Jego autorstwa – to zobowiązuje.

Już dziś zaplanujcie sobie wolne, termin ujmijcie do planu pracy drużyny, szczepu lub hufca. Wspólnie zastanówcie się nad tym, co chcielibyście wprowadzić do programu, jaki wykonać znaczek lub plakietkę zlotową, kogo jeszcze zaprosić do udziału i współpracy...

Corocznie podczas Zlotu trwają różne konkursy, w tym: plastyczny na wydawnictwa zlotowe oraz ze znajomości historii Łomży i Harcerstwa Łomżyńskiego, przepisów prawa o ruchu drogowym, ppoż., itp., – warto przygotować się. Ktoś przecież musi zdobyć puchary!!!

Pomysłodawca Zlotów
hm. Henryk F. Karwowski HR"

Tutaj możesz pobrać wersję PDF zaproszenia.

Druhny i druhowie!

Komendant Hufca rozkazem L. 10/2015 zwołał na dzień 28.11.2015 r. na godz. 10,00 do Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury Szczekociny, ul. Krakowska 23,  Zjazd Sprawozdawczo-Wyborczy Hufca Szczekocińsko-Włoszczowskiego.  W cytowanym rozkazie zamieścił również listę osób z czynnym prawem wyborczym.

hm. Roman Kaczmarek

Z-ca Komendanta Hufca

Zgodnie z ustaleniami poczynionymi na spotkaniu drużynowych w miesiącu wrześniu 2015 r. Komenda Hufca organizuje wyjazd na Betlejemskie Światło Pokoju do Zakopanego w dniach 11 - 13 grudnia 2015 r.

Koszt 170,00 zł (sto siedemdziesiąt złotych).

W ramach kosztu: przejazd, dwa noclegi, obiadokolacja (piątek, sobota), śniadanie (sobota, niedziela).

Zgłoszenia telefonicznie: 502078325, drogą mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   lub listownie na adres Hufca do dnia 9 listopada 2015 r. do godz. 15.00.

Ilość miejsc ograniczona!

Zapraszamy delegacje drużyn

Komenda Hufca

Informacja o kursie

Komenda Hufca Szczekocińsko-Włoszczowskiego organizuje  kurs „osiem gwiazd”  łączący kurs przewodnikowski  i kurs drużynowych metodyki harcerskiej, starszoharcerskiej i wędrowniczej.

Kurs przewodnikowski połączony z kursem drużynowych: cztery weekendy + 20 godzin zajęć warsztatowych + e-learning

Uwaga: program kursów  zgodne z  Załącznikami nr 3,5,6,7 do Uchwały GK ZHP nr 50/2011 z dnia 29.03.2011 r. w sprawie dokumentów dotyczących pracy z kadrą

Warunki uczestnictwa w kursie:

  •                 co najmniej ukończone 16 lat w roku 2015;
  •                 opłacone składki członkowie za rok 2015;
  •                 dla osób niepełnoletnich zgoda rodzica na udział w kursie (wzór1);
  •                 wypełnienie i wysłanie poczta elektroniczną ankiety aplikacyjnej  (wzór2) do dnia 15 października 2015r. na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Warunki ukończenia kursu:

  •            aktywny udział uczestnika we wszystkich zajęciach (minimum 80%obecności);
  •            wykonanie dodatkowego zadania lub zadań zleconych przez komendę kursu.

Odpłatność za udział w kursie (płatna w dniu rozpoczęcia kursu): 150 zł

Pierwsze spotkanie odbędzie się w dniu 16.10.2015 r. w sali na Basenie Nemo we Włoszczowie od godziny 17:00

Kontakt:

  •      w sprawach związanych z organizacją kursu i odpłatnością Komenda Hufca Szczekocińsko-Włoszczowskiego tel. 343557227 lub 502078325; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  •            z Komendantem Kursu harcmistrzem Adamem Kanią  w sprawach związanych z merytoryczną częścią kursu (BOKK 56/2013);       

                      e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tutaj pobierzesz ankietę uczestnika kursu.

Tutaj pobierzesz zgodę rodzica/opiekuna na udział w kursie osoby niepełnoletniej.

Druhny i druhowie!

Komenda Hufca Szczekocińsko-Włoszczowskiego organizuje biwak Hufca w Seceminie.

Z A P R A S Z A M Y !

 

Program biwaku do pobrania tutaj!

 

Zwołuję kolejne spotkanie drużynowych:

 

14 września 2015 r. godz. 1500 w lokalu Lokalnego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej (LOWES) we Włoszczowie, ul. A. Mickiewicza 12

 

15 września 2015 r. godz. 1500 w lokalu Komendy Hufca w Szczekocinach, ul. Krakowska 10.

 

Obecność drużynowych na jednym z wymienionych spotkań OBOWIĄZKOWA!

 

hm. Cezary Huć

Komendant Hufca

 

Turnus 4 - 16 sierpnia 2015 r.:

Zbiórka 4 sierpnia 2015 r, Dworzec PKP Włoszczowa Północ godz. 8.40

Zbiórka uczestników ze Szczekocin - 4 sierpnia 2015 r. godz. 7.30 Szczekociny, ul. Krakowska 23 (przed DK)

 

Turnus 17 - 28 sierpnia 2015 r.:

Zbiórka 17 sierpnia 2015 r. godz. 8.40 Dworzec PKP Włoszczowa Północ (uczestnicy z gmin Włoszczowa, Krasocin, Radków, Szczekociny i Moskorzew [pula Kuratoryjna])

Wyjazd uczestników z Gmin Mirzec godz. 6.50, Brody godz. 7.10  i Wodzisław godz. 7.30  spod Urzędów Gmin 17 sierpnia 2015 r.

W związku z nowym rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 grudnia 2014 r. (Dz. U z dnia 8 stycznia 2015 r. poz. 23. § 2.) na każdej legitymacji szkolnej musi się znajdować pesel jej właściciela.

Legitymacje nowego typu tę pozycję już posiadają. Na legitymacjach starego typu takiego wpisu dokonuje szkoła, która wydała tę legitymację. Wpis musi zostać dokonany na rewersie legitymacji, na górze nad tekstem o uprawnieniach o zniżkach w przejazdach i potwierdzony okrągłą pieczęcią szkoły (rysunek poniżej). Stare druki legitymacji obowiązują do roku szkolnego 2015/2016.

 

 

Przypominamy, że każdy uczeń-uczestnik obozu musi posiadać ważną do dnia 30 września 2015 r. legitymację szkolną. Brak legitymacji lub jej nieważność może spowodować ukaranie mandatem karnym przez kolej, kosztami tego mandatu mogą być obciążeni rodzice/prawni opiekunowie uczestnika obozu.

 
 

W zakładce POBIERZ można już pobrać karty kwalifikacyjne na obóz wg ścieżki "Harcerska Akcja Letnia\HAL2015\Karty kwalifikacyjne uczestników\".

Wystartowała nowa strona Hufca ZHP Szczekocińsko-Włoszczowskiego. Zapraszamy.

Przepraszamy za niedogodności, ale nasza strona jest w odnowie. W związku z wcześniejszymi trudnościami w wejściu na naszą stronę postanowiliśmy całkowicie ją przebudować, aby była sprawniejsza i nie zawierała wirusów. Prace nad jej unowocześnieniem prowadzi "Siła".

Za utrudnienia przepraszamy.

Z upoważnienia Komendy Hufca

hm. Roman Kaczmarek